Siinä tapauksessa minut on tehty Sokoksen salaateista, geishoista ja ruisleivästä :D Ajattelin nyt vähän avata tätä ruokapäiväkirjaani ennen ”ruokaremonttia”. Päiväkirjani näyttää aika surulliselta, mutta toivoa on aina, eikö niin? Älkää siis missään tapauksessa ottako minusta mallia, syön vääränlaisesti, välillä liian vähän, välillä liikaa ja sitä rataa. Nämä päivät ovat vielä tämmöiseltä viikolta, jolloin olen ollut 6 päivää putkeen töissä, treenannut ja hoitanut siinä samalla vauvaa ja kotia, ouh. Mutta turha selitellä, aina sitä löytää niille asioille aikaa, jotka ovat lähellä sydäntä.

IMG_8157

Perjantai 10-18 töissä, ilta Rebekan kanssa kaksin…

9:15  Aamiainen:

2 ruisleipä viipaletta, joissa oli juustoa, leikkelettä ja kurkkua. Lasillinen appelsiinimehua

13:10 Lounas:

Sokoksen tonnikalasalaatti ja sämpylä, jälkkäriks Geisha-patukka ja kahvi

16:45: Välipala

Profeel gottifrutti

19:00 ”Päivällinen”

3 nugettia ja karjalanpiirakka

Lapsen nukkumanmenon jälkeen yksi siideri…

22:00 Illallinen

Puolikas kananrinta subi

IMG_8158

Lauantai 10-15 töissä, illalla kylässä…

9:15 Aamiainen

1 ruisleipä viipale, juustolla ja kurkulla

12:40 Lounas

Sokoksen Kanasalaatti ja ruisleipä, kahvi ja 1 karkki

19:00 Päivällinen/illallinen

100g kalaa, vähän perunaa ja salaattia ja lasillinen kuoharia

20:30 iltapala

Kahvia ja käpykakkua

IMG_8156

Sunnuntai (Vapaapäivä)

10:00 Aamianen

1/2 maitorahka, vadelmia ja mysliä

Huh, tulipas kirjoiteltua.  Pakko kertoa vielä, että tämän työn ja lapsen/kodinhoidon yhdistäminen ei tällä viikolla ole ollut mistään helpoimmasta päästä, mutta ensi viikolla ehkä sujuu jo paremmin. Aina en vaan jaksa laittaa ruokaa, varsinkaan peläkästään itselleni.  Suunnitelu taitaa tässäkin hommassa olla kaiken a ja o. Kahdelta hyppään Helsingin junaan, kohta nähdään Sape. Btw ehkä jotain hiusjuttua luvassa reissunjälkeen ;))

Suositellut postaukset

0 Comments

  1. Tiina 6.2.2011

    Mä olen ehdottomasti sitä mieltä että suunnittelu todellakin on kaiken a ja o!

    Mä elän tosi erilaista elämää kuin sä koska olen sinkku ja teen säännöllistä päivätyötä klo 8-16 ja illat menee liikunnan parissa ja olen ollut aiemmin ylipainoinen, nyt jo pitkään normaalipainoinen.

    Mutta suunnittelen viikot etukäteen melko tarkkaan, ensi viikon suunnitelma on tehty eilen ja äsken kokkasin lämpimät ruuat valmiiksi maanantaille ja tiistaille. Kaksi annosta pastaa ja tonnikalakastiketta, kaksi annosta kasvissosekeittoa ja broilerinjauhelihapihvejä. Syön kaksi kunnon ateriaa ettei mene pelkäksi leivän puputtamiseksi. Tiistaina kokkaan jotain helppoa keskiviikolle (eli otan pakastimesta aiemmin tekemiäni jauhelihapihvejä ja kaveriksi valmista perunamuusia) Keskiviikkona teen loppuviikolle kanaa ja wokkivihanneksia.

    Kaikki nuo ainekset löytyy jo kotoa valmiiksi niin säästää rahaakin kun ei tarvitse mennä ns. kunnolla kauppaan, ainoastaan maito- ja tuorekasvispuolen tuotteita täytyy kipaista hakemassa.

    Mun painonhallinnan a ja o on hyvä etukäteissuunnittelu. Kahden kunnon aterian lisäksi syön aamiaisen, välipalahedelmiä tai kasviksia ja kunnon iltapalan liikunnan jälkeen.

    Vastaa
  2. mimma 6.2.2011

    hihii, näin Sokoksella sinut töissä perjantaina :) Sokoksen salaatit on niiiiin hyvii! Syön melkein joka pv lounaalla, siis jos en jaksa tehdä eväitä töihin!

    Pakko vielä kommentoida tota Tiinan kommenttia, että wau mikä itsekuri, mä yritän aina parhaani mukaan suunnitella 2-3pv ruuat etukäteen, mutta en vaan osaa suunnitella pidemmälle. En ikinä keksi mitä sitten söisin. Mutta olen kyllä pärjännyt tällaisella 3pv suunnitelmallakin ihan hyvin, tosin mullakin ero on siinä että mulla ja poikaystävällä molemmilla säännöllinen (ja saman aikainen) työrytmi, helpompi tehdä ruokaa kahdelle. Yhdelle en edes osaa tehdä, siis tarkoitan että aina tulee ihan hirveesti liikaa! :D

    Vastaa
    • Maj 8.2.2011

      Jaaha :) Mä en kyllä ole oikein suunnitelija-tyyppiä, mutta katsotaan… :D

      Vastaa
  3. jhgbjkgb 6.2.2011

    Jos lapsiperheessä alkaa ruokaideat loppua, niin kannattaa selailla vaikka koulujen ruokalistoja ja ottaa ideoita niistä. Samaa ruokalajia ei tule kahdesti vastaan kuukauden aikana ja saa vähän vinkkejä salaatti/raaste/juurespala/jälkkäri tms. lisäkepuolellekin.

    Esimerkkinä nyt vaikka Tampereen koulujen ruokalista:

    http://tampereenkaupunki.com/mobiili/kouluruoka.php

    Tietty vauvan kanssa ei nyt ole niin tarkkaa, mutta taaperoita on hyvä opettaa syömään yhdessä ja kokeilemaan eri makuja ja ruokalajeja. Lisäksi tulee huomattavasti edullisemmaksi miettiä viikon ruokalista valmiiksi ja tehdä isoin ruokaostoskeikka vain kerran viikossa. Eipähän sitten tartte lapsiakaan raahata kauppaan monta kertaa viikossa ja säästyy siltä, että karkkia ja sipsejä oltaisiin ruinaamassa joka kauppareissulla.

    Vastaa
  4. Nunnu 7.2.2011

    Sokoksen savulohisalaatti <3 OIHH!!

    Vastaa
  5. PUSSAUSKOPPI 7.2.2011

    Ei tuo nyt miltään hirveän pahalta näytä :)

    Vastaa
    • Maj 8.2.2011

      Joo, kyl on välillä pahempiakin päiviä :D

      Vastaa
  6. Tiina 8.2.2011

    Pakko tulla vielä kommentoimaan että aina mun itsekuri ei ole ollut ollenkaan näin hyvä, yhteen aikaan suunnilleen elin sipseillä ja viinillä. Ei ihme että paino nousi…

    Noi Sokoksen salaatit on kyllä hyviä ja oikein hyvä lounasvaihtoehto.

    Muuten mun mielestä Majn ruokavalio on melko niukka varsinkin siihen nähden että harrastaa paljon liikuntaa.

    Vastaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *