Mä en pysty juoksemaan. Totesin sen viimeksi tällä viikolla, en ajatellut ihan heti edes yrittää uudestaan. Jalkani kipeytyy rasituksesta, joten liikunnan täytyy olla rauhallisempaa ja vähemmän jalkoja kuormittavaa. Se on helppo todeta tässä näin rauhallisesti ja myöntää, että nyt on otettava iisisti. Todellisuudessa se on ollut aika kova pala, muutamat kiukkuiset kyyneleet on tullut vuodatettua. Akillesjänne varmasti toipuu siitä hiljalleen, se vain tarvitsee aikaa ja sitä lepoa. Juoksu on kuitenkin ollut mulle jo pitkään arjessakin tosi tärkeä juttu, lenkillä tulee tuuletettua ärsytykset pois  ja kilometri kilometriltä ankeakin fiilis karisee. Käytännössä siis juoksu on auttanut mua pitämään oma pääni kasassa.

Nyt on sitten keksittävä jotain muuta juoksun korvaavaa toimintaa. Tällä viikolla olen käynyt ratsastamassa, ystävän ja koirien kanssa rauhallisella kävelyllä metsässä, uimassa & saunomassa Rauhaniemen kansankylpylässä. Tänään muuten oltiin koko perheellä Kiviniityn eläinpuistossa, hyppelin muina naisina lasten seassa trampalla. Olen huomannut, että juurikin näistä jutuista mulle tulee hyvä mieli, vaikka hiki ei virtaakaan ihan samaan tapaan mihin olen tottunut. Kropassa on kuitenkin tuntunut jotain ja vaikkapa esim. ratsastus ottaa sellaisiin lihaksiin, joita en tiennyt olevan olemassakaan. Vahva aikomukseni on jossain vaiheessa syksyä aloittaa myös vesijuoksu tai uinti ja salitreeni.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rauhoittuminen on tullut muutenkin tosi tarpeeseen. Metsässä kuljeksiminen ei ole ollut koskaan mikään juttu mulle, mutta kyllä se tuntui kieltämättä tekevän aika hyvää. Syksy tuo tullessaan aina väkisinkin jotain uutta, jonkin uuden projektin tai harrastuksen. Rebekka muuten aloittaa piano-tunnit, jännää.

Omalla kohdallani se ”jokin uusi” voisi olla tänä vuonna vain jotain ihan pientä, kuten vaikka metsäsamoilut ja ratsastus, vaikka toisaalta jotenkin tuntuu, että ilmoilla on isompia muutoksia. Se on oikeastikin sitten vain tunne, en yritä vihjailla mitään.

-Maj

Suositellut postaukset

9 Comments

  1. Nina 28.8.2016

    Käypäs koipiesi kanssa hyvällä urheilufyssarilla faskiamanipulaatiossa! Itse sain yllättävän avun, kun en uskonut minkään auttavan.

    Vastaa
    • Maj 30.8.2016

      Ohoh, kiitos vinkistä, täytyykin ekana googlettaa :)

      Vastaa
  2. inkkari 29.8.2016

    Taas niin ihania kuvia että!!! Onnea uusiin harrastuksiin, Rebsulle myös :)

    Vastaa
    • Maj 30.8.2016

      Kiitokset <3 Mua vähän jännittää, että miten se pianohomma lähtee käyntiin :)

      Vastaa
  3. Olive 29.8.2016

    Heippa!
    Jos varastosta löytyy hyvä polkupyörä, suosittelen lämpimästi pyörälenkkejä! Mieli tyhjenee siinä missä juostessakin ja hiki virtaa :) Itsellä vaivaavat ajoittaiset kantakalvontulehdukset, jotka estävät juoksemisen. Sain juuri uuden fillarin, jolla olen pistellyt menemään, tykkään kovasti! Tsemppiä jalkavaivoihin ja mukavaa syksyä!

    Vastaa
    • Maj 30.8.2016

      Hei! Kyllä multa fillari löytyy, tosin se on sellainen ”peruspyörä” ja sillä oon mennytkin tässä kesällä jotain 20 km reissuja :)

      Vastaa
  4. Jenna 29.8.2016

    Tulin myös ehdottamaan, että pyöräily! Vihasin ennen pyöräilyä mutta nyt olen löytänyt sen innostuksen uudelleen :) Hyvää hyöty/kuntoliikuntaa eikä rasita jalkoja yhtään niin paljon kuin esim. lenkkeily!

    Vastaa
    • Maj 30.8.2016

      Moi Jenna! Todellakin, pyöräily on loistavaa hyötyliikuntaa, mä oon jonkun verran mennytkin pyörällä tässä kevään/kesän aikana, mutta nyt tosiaan kannattaisi ottaa pyörä alle useamminkin, kun on vielä kelejä :)

      Vastaa
  5. Nippe 7.9.2016

    Ystäväni on himolenkkeilijä ja hän on alkanut kärsiä hermosärystä alaraajoissa.
    Vasta toisella fysioterapeutilla selvisi, että toinen jalka on lyhyempi.
    En tiedä, pystyykö hän vieläkään juoksemaan.
    Viimeksi säryt olivat niin pahoja.

    Vastaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *