Kolmena aikaisempana vuonna olen juossut puolimaratonin, viime vuonna kaksi. Keväällä pohdiskelin, että pitäisikö ilmoittautua juoksutapahtumaan motivaation lisäämiseksi, mutta niin se vain jäi välistä tällä kertaa, koska tässä oli vähän kaikkea muuta nyt.

Viime syksynä jalkojen kanssa oli ongelmaa, lenkkien aikana tai viimeistään jälkikäteen akillesjänteeni kipeytyivät ja seuraavana päivänä kävelykin tuntui. Se turhautti, piti vaan ottaa iisiä ja antaa ajan kulua. Kevääseen mennessä kaikki alkoi olla vihdoinkin kondiksessa ja kesällä tulikin heitettyä lenkkiä ihan kivasti, joskin vähän epäsäännöllisesti.

sportti1
sportti2

Kesän lenkit olivat enimmäkseen rentoa hölköttelyä, peruskymppiä yksikseen tai metsälenkkiä ystävän kanssa. En asettanut itselleni tavoitteita, enkä ottanut paineita. Välillä ärsyynnyin tajutessani, että juoksu on kulkenut joskus paljon paremminkin.

En käynnistänyt Sport Trackeria ja jätin sykemittarin kaappiin. Lenkkeilyn perimmäinen tarkoitus oli pitää itseni jotenkin kasassa. Saatoin juosta viitenä iltana viikossa lievittääkseni ahdistustani, siinä missä joskus meni kokonainen viikko juoksemattakin. Salilla en käynyt kesän aikana juuri ollenkaan.

 

sportti3

Nyt syksyllä olen pitänyt lenkillä käymisestä kiinni, vaikka kävellen, vaikka samaan aikaan puhelimessa puhuen jos ei muuta. Tämä lomaviikko on mennyt nopeasti, jätin tarkoituksella treenikamat kotiin – ja kieltämättä nyt tuntuu, että pitäisi tehdä jo jotain altaassa uiskentelun lisäksi. Arkeen kiinni päästyäni aion miettiä liikuntarutiineitani vähän uusiksi. Kaipaan juoksemisen lisäksi jotain muutakin liikuntaa. Kuntosalille on tietysti aina helppo mennä oman aikataulun mukaan, uiminen kiinnostaa ja vähän lempeämpi jooga voisi tehdä hyvää.

 

sportti4

Miten teillä on sujunut, veikö kesä liikuntarutiinit mennessään – vai oletteko jo ehtineet napata niistä kiinni uudelleen? Sporttailusta tulee oikeastaan poikkeuksett parempi fiilis, se piristää ja auttaa jaksamaan läpi pimeän syksyn.

Ehkäpä tästä kuukaudesta eteenpäin voisi ottaa tavotteeksi tehdä joka päivä jotain liikunnallista? Eikä sen tarvitse tosiaan olla aina se raivokas hikilenkki, mutta jotain kuitenkin, ehdotuksia?

-Maj

Suositellut postaukset

2 Comments

  1. Rena 3.10.2017

    You definitely look still very fit and I love your sports look!

    xx from Bavaria/Germany, Rena
    http://www.dressedwithsoul.com

    Vastaa
  2. Leena-mummi 5.10.2017

    Liikunta ollut ”hukassa” jo tovin😂

    Vastaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *