Olemme veljeni Petterin kanssa jo pidempään tuumailleet, että olisi kiva treenailla useammin yhdessä. Me molemmat lenkkeilemme ja etenkin minulle tekee hyvää juosta kovempi kuntoisen veljeni tahdissa, mutta näin talvella juokseminen ei houkuttele sitten yhtään.

Yhteiset salitreenit tai ryhmäliikuntatunnit eivät luonnistu niin helposti, koska olemme eri kuntokeskusten jäseniä. Kaipaan muutenkin vaihtelua salitreeniin ja lenkkeilyyn, joten siksi ehdotinkin veljelleni mitäpä jos kokeiltaisiin uusia lajeja, vaikka jouduttaisiinkin molemmat vuorollamme menemään ulos omalta mukavuusalueelta? Riemukseni Petteri innostui ideasta ja aloimme miettimään, että mistä lähdettäisiin liikkeelle.

Ehdotin ensimmäisenä uintia, mutta se torpattiin heti – kuulemma mikä tahansa muu laji käy paitsi uinti. No okei sitten, myöskään sulkkista tai tennistä ei kannata edes harkita, sillä niissä minusta ei ole haastajaksi. Naurattaa kun ajattelenkin asiaa; säntäilisin hikisenä kentän laidasta laitaan täysin pikkuveljeni juoksutettavana.

Päätettiin kysyä fiksummilta ja sainkin teiltä loistavia vinkkauksia eri lajeista, joita voisimme testailla. Listaltamme löytyy kiipeily, ratsastus (!!) sekä itselleni entuudestaan tuttu ilmajooga ja lisää ehdotuksia otetaan edelleen vastaan.

Viime viikolla kävimme Trampolinparkissa pomppimassa, itseasiassa olen kerran aikaisemminkin siellä lasten kanssa. En tajunnut ostaa itselleni silloin ”jarrusukkia” ja onnistuin liukastuessani venäyttämään nilkkani. Suosittelen siis lämpimästi käyttämään sukkia, niitä saa ostettua paikan päältä kolmella eurolla. Olimme Petterin kanssa hyppimässä keskellä päivää ja meidän lisäksemme paikassa oli vain pari tyyppiä, luksusta! Lasten kanssa olin viikonloppuna ja silloin jengiä oli paikalla ihan maksimi määrä.

trampoliinipark2
trampoliinipark3

Tunti kului todella nopeasti! Hyppiminen on niin hauskaa, että sitä ei edes osaa varsinaisesti ajatella treenin kannalta. Toisaalta tuntia pidempään ei paljoa jaksakaan jos käyttää koko ajan tehokkaasti hyppimiseen. Tunti trapoliinilla kuluttaa energiaa ainakin saman verran kuin vastaavan mittainen  hölkkälenkki, jos oikein ymmärsin – ja kyllä siinä ajassa saa kunnon hien päälle. Trampoliinihyppely vahvistaa syviä vatsalihaksia, parantaa kehonhallintaa ja parasta on, että kaikki tapahtuu ihan huomaamatta, koska hyppiminen on niin kivaa.

trampoliinipark4
trampoliinipark5
trampoliinipark6trampoliinipark7

Sovittiin, että otetaan pian uusiksi ja ajattelin kysäistä lapsilta, jos hekin innostuisivat lähtemään mukaan. Oletan, että he ovat messissä innosta kiljuen!

Trampolin Park Tampere
Juvelankatu 4 
33730 Tampere
Avoinna
ma–pe klo 14–21
la–su klo 9–21

Hyppyaika pitää varata aina etukäteen,
täältä pääset kurkkamaan hinnaston ja tarkempaa infoa!

ps. Älkää unohtako sukkia!

-Maj

Suositellut postaukset

8 Comments

  1. Halina 25.1.2018

    Mun liikuntalistalta löytyy seuraavia, joita aion mennä kokeilemaan/tekemään tänä keväänä! Osa ehkä samoja kun sulla! :D

    – seinäkiipeily
    – ilmajooga
    – pilates
    – merenneitouinti (tää näyttää niin huippukivalta että PAKKO kokeilla aikuisenakin, löytyy ainakin lappeenrannasta!)
    – tanssi (ehkä jokin lattari?)
    – uinti/vesijuoksu (tää on oma palautustreenini)
    – päivävaellus
    – jueotreenit (en enää harrasta aktiivisesti, mutta silloin tällöin kiva pyöriä tatamilla).
    – maastoratastus issikoilla(hepat ja luonto on niin hyvä yhdistelmä!)
    – jokin aikuisten temppuiluryhmä, esim sirkus voisi olla hauskaa :D tätä haluaisin ainakin koettaa!

    Vastaa
  2. Halina 25.1.2018

    Ps. Ja anteeksi lukuisat kirjoitusvirheet! Edelleen pahuksen puhelin tyhjentämättä ja myös näppis sekoilee/jumittaa niiden bling-äänien mukana ;)

    Vastaa
    • Maj 27.1.2018

      No hei ei tod. haittaa mä kirjoitan koneella ja silti en välty virheiltä, pitäisi palkata oikolukija :/

      Vastaa
  3. Laura_partanen@hotmail.com 25.1.2018

    Ihana paita! Mistä se on?:)

    Vastaa
    • Maj 27.1.2018

      Kiitos, se on Stockalta ostettu :)

      Vastaa
  4. E 26.1.2018

    Nyt voitte mennä kokeilemaan Jumpingia :P Siinä pompitaan tunti pienellä trampoliinilla musan tahtiin, kädet tangossa. 800 kcal tunnissa menee tuosta noin!

    Vastaa
    • Maj 27.1.2018

      Kuulostaa hyvältä, täytyy tsekkaa, että missä täällä Tampereella pääsee testaamaan?

      Vastaa
  5. Ooh, tämä Trampoliin Park olikin hyvä vinkki, kiitos. Aion mennä joku kerta kokeilemaan.

    Vastaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *